سبد خرید 0

پارکت لمینت برای هتل ها

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 20 مرداد 1399 در ساعت 14 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پارکت لمینت برای هتل ها

امروزه در مکان های عمومی و پر رفت و ‌آمد تجاری مدل های خاص و پر استقبال متریال لمینت مورد بهره برداری و نصب قرار می گرد چرا که ویژگی های متعددی دارند که هم آن را مقرون به صرفه می کند و هم نتیجه دلخواه و مطلوب را برای صاحبان کسب و کار یا آپارتمان های بزرگ و هتل ها فراهم می کند. در هزینه کردن برای نصب و یا نصب مجدد این گونه پوشش مناسب کف، باید بدانید که بهترین گزینه را انتخاب کرده اید. راحتی در استفاده، سرعت نصب بالا و زیبایی لمینت ها بسیار زبانزد هستند و اهداف تجاری مثل جلب مشتریان بیشتر و القا حس بهتر را به ارمغان می آورند. بر همه پوشیده نیست که مکانی مثل یک هتل برای امنیت و آسایش توریست یا گردشگر ایجاد شده است پس بهتر است از تنوع نوع خاصی از محصولات دکوراسیون داخلی برای خوش نما کردن آن ها بهره ببریم که محیطی منحصربه فرد و شیک و امروزی را برای مشتری فراهم نماییم. در این مقاله به کاریرد پارکت لمینت در هتل ها و مکان های شلوغ  و  پر رفت و آمد و توضیح خصوصیات خاص آن بیشتر توجه می کنیم.

پارکت لمینت هتل

 خصوصیات پارکت لمینت مناسب

در هنر معماری و دکوراسیون داخلی امروزه به لطف یکی از پرطرفدارترین انواع کفپوش، پارکت لمینت نمای داخلی بسیار زیباتر و دلنشین تر به نظر می رسد. پارکت لمینت ها با فراوانی رنگ و الگو و کاربردهای زیاد توانسته اند بخش قابل توجهی از بازار کفپوش‌ را در این میان به خود اختصاص دهند.

لمینت‌ ها از چند لایه تشکیل شده اند که عنصر اصلی آن ها از چوب تشکیل یافته به طوری که همه لایه ها تحت فشار بالا یک دانسیتی یا مقاومت خاص به خود می گیرند.

پارکت لمینت هتل

از نظر ساخت و تولید این گونه متریال خاص دارای تفاوت هایی است که شامل لمینت فشار بالا (HPL) و لمینت فشار مستقیم (DPL)می شوند و البته از لحاظ طرح و الگو نیز تنوع خاصی دارند از این رو در امکان عمومی مثل هتل ها، بیمارستان ها و مکان های اداری تجاری هم کاربرد دارند. طرح هایی مثل طرح کاشی و سنگ و پلاستیک که نمایی ویژه دارند و بسته به سلیقه مشتری قابل خریداری و انتخاب هستند. مضاف بر این، پارکت لمینت ها نحوه نصب متفاوتی دارند. برخی از آن ها با چسب روی کار قرار می گیرند که به آن ها مدل چسبی می گویند. برخی برچسب هایی دارند که امکان نصب را راحت تر کرده است و به برچسب دار معروف هستند. گونه ای دیگر بدون نیاز به چسب با چفت کردن کلیک های تایل ها به هم متصل می شوند و سطحی هموار درست می کنند. ضمنا از لحاظ پایداری و دوام در مقابل تحمل فشار وسایل و تردد درجه های متفاوتی دارند که با توجه به پاخوری محل یا عبور و مرور در مکان می توان نوع متناسب را خریداری کرد. بدین ترتیب که میزان تحمل فشار در آن ها درجات مختلف دارد و دست شما را در انتخاب باز می گذارد که در هر اتاق یا مکانی که تردد کمتری انجام می شود نسبت به سالن یا لابی که بیشترین میزان رفت و آمد را دارد جنس مربوط به همان میزان تحمل فشار پا را انتخاب و خرید کنید به هرحال قیمت هر کدام با یکدیگر بر همین اساس و ویژگی متفاوت می شود.

 پارکت لمینت هتل

کاربرد پارکت لمینت

خوشبختانه لمینت های جدید در بازار از لحاظ کیفیت و پوشش دهی، تنوع رنگ و طرح و مقاومت در حال به روز رسانی و توسعه در تنوع هستند. در حال حاضر هتل دارها نیز می توانند از این نوع متریال با توجه به فضای داخل اتاق ها و راهرو ها به نحوی ایده آل بهره بگیرند. مضاف بر این که نوع مقاوم تر در برابر فشار عبور و مرور بهتر کاربرد دارند. یکی از مزیت های لمینت جلوگیری از انتقال صدا به طبقه پایین پس از نصب است که به دلیل وجود فوم زیر سطح لمینت این امکان میسر می شود و این ویژگی بسیار در اماکن پر جمعیت و ساختمان های طبقاتی یا هتل ها که کنترل صدای طبقات حايز اهمیت است، بسیار کارآمد می باشد.

پارکت لمینت هتل

از ویژگی های خاص دیگر آن ها سهولت جمع آوری و نصب مجدد است که این خصوصیت بسیار مورد توجه اماکن عمومی و تجاری است از جمله هتل ها. زیرا که گاها بعد از چند سال استفاده نیاز به تغییر دکوراسیون و اجرای طراحی داخلی جدید برای جذب بیشتر مشتری و یا تعییر کاربری فضا در محیط احساس می شود و از آن جا که هتل ها و مسافرخانه ها مورد استفاده  توریست ها یا گردشگران هستند و توجه به ظاهر و نمای داخلی برایشان بسیار با اهمیت است، نیاز به ایجاد تغییرات در نمای داخلی و خوش منظر شدن اتاق ها یا راهرو ها زیاد احساس می شود و در کاربرد پارکت لمینت همه این خصلت ها نهفته است.

پارکت لمینت هتل

همان طور که می دانید قدرت تحمل فشار در این متریال یک نوع ویژگی مهم و حایز اهیمت تلقی می گردد که باید تاب و توان فشار وسایل اتاق و راهرو و پاشنه کفش و عبور و مرور و همچنین آتش یا گرما را به نحوی داشته باشد که خیلی زود دچار سوراخ شدگی یا شکستگی نگردد و فرسوده یا ساییده نشود. در برخی موارد تست گرما و آتش نیز علاوه بر تست ضربه روی لمینت ها  انجام می شود که به بهترین وجه مورد کاربری قرار گیرند.

 خوشبختانه پارکت لمینت ها مقاومت بالا در برابر خراش اجسام نوک تیز و پاشنه کفش و پایه میز و ... دارند و از این رو جای نگرانی در نصب و استفاده از آن ها در کف اتاق های هتل ها و راهرو ها نیست.

پارکت لمینت هتل

یکی دیگر از نیازهای مهم هتل دارها استفاده از کفپوش هایی است که رنگ های خاص و متنوع داشته باشند تا در دیزاین داخلی از آن ها به راحتی قدرت مانور داشته باشند. پارکت لمینت ها در واقع همان متریال هایی هستند که به کمک شما می آیند آن ها طیف وسیع و  گسترده ای از رنگ های گرم و سرد و خنثی دارند که در ایجاد فضاهای روشن و بزرگ نشان دادن اتاق ها و یا عریض نشان دادن آن ها قابل استفاده است. یک طراح داخلی به خوبی می تواند از آن ها اتاق های رویایی و بسیار دل انگیز بسازد به طوری که مسافر خسته و تازه از راه رسیده حس راحتی و آرامش پیدا کند و از لحاظ نیاز بصری به سهولت تامین شود و از ماندن و توقف چند روزه در اتاق خسته نشود. حتی دکوراسیون زیبا و لوکس ممکن است او را سال دیگر هم به این مکان بکشاند. بهره گیری و استفاده از طیف گسترده رنگ های خاص لمینت امکان ایجاد هارمونی و چینش بهینه را برای هتل داران یا صاحبان مسافرخانه ها و طراحان فراهم می کند و از این رو یک نمونه خوب و استاندارد محسوب می گردد که دست طراح داخلی را برای خلق برای تفکیک فضاها و کاربری بهتر آن ها و ایجاد حس بهتر در استفاده از آن مکان ها باز گذاشته است.

پارکت لمینت هتل

کاربرد لمینت تیره رنگ در کف و پرده ها و مبلمان رنگ روشن حس یک فضای امن و آرام تر را القا می کند و در عوض لمینت های رنگ ملایم  مثل صدفی ، مرجانی و یا کرم روشن علاوه بر انعکاس نور محیطی شادتر و دلبازتر را ایجاد می کنند.

پارکت لمینت هتل

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()